5 důvodů, proč mít vlastní affiliate program

Mít či nemít? Toť otázka, která napadne nejednoho majitele eshopu nebo nějaké služby, když se doslechne o affiliate programech. Pomůže mi afiliate? Jak? A za kolik? Dnes bych vám rád představil pět argumentů, které vás mohou podpořit na cestě ke spuštění affiliate programu.

Více tržeb

Mít vyšší tržby je jeden z hlavních cílů podnikání. A affiliate může být dobrým pomocníkem. Ovšem za předpokladu, že k němu přistoupíte realisticky. Provizní program není magická krabička, na které zmáčknete tlačítko a už to lítá. Nástup tržeb nemusí být rychlý.

Spustit úspěšný program vyžaduje slušnou přípravu, průzkum trhu, konkurence a čas, který mu budete pravidelně věnovat. A samozřejmě prostředky na jeho propagaci. Neměli byste také zapomenout, že affiliate partneři se budou ve svých výkonech překrývat s dalšími propagačními kanály, které používáte.

Budování značky

Affiliate partneři vám budou pomáhat budovat vaši značku. Dostanou ji na místa, kam byste se možná nedostali sami. Má to ale i svá úskalí. Ne všichni provizní partneři pracují způsobem, který se vám může líbit. Myslete na to při přípravě svých obchodních podmínek. Nebojte se je aktualizovat průběžně a samozřejmě kontrolujte jejich dodržování. Hlídejte si vizuální styl a kvalitu propagace. Hlavní úsilí s budováním značky stejně zůstává na vás.

Prevence konkurenčních aktivit

Možná se ptáte, jak mi provizí program pomůže v této oblasti? Vezměte si například PPC kampaně. Pokud je provozujete, nebylo by lepší, aby část reklamních pozic obsadili vaši partneři namísto vašich konkurentů?

Linkbuilding

Při propagaci svého affiliate programu vždy současně budujete brandové odkazy pro svůj web. A vhodně nastavený affiliate program může být přínosem i z pohledu SEO. To ovšem vyžaduje pečlivý dozor ze strany provozovatele a opět dobré body v obchodních podmínkách, jak například mít právo si u partnerů vyžádat úpravy odkazů podle potřeb nebo omezení některých typů webů (typicky půjčky, gambling, warez, p0rn). Při propagaci programu také získáte mnoho brandových odkazů.

Podpora dalších propagačních kanálů

Věnujete se u sebe e-mailingu? Každý nový zdroj návštěvnosti, který affiliate partneři představují, znamená větší šance na získání kontaktní adresy, s níž můžete později pracovat. A co remarketing? Opět stejná situace, dostanete k sobě díky partnerům návštěvy, s nimiž můžete dále pracovat.

Jak vidíte, přínosů affiliate programu může být více, než se na první pohled může zdát. Pokud se chcete se svým zájmem o provozování affiliate programu posunout dál, můžu vám doporučit českou knížku Jak prodat více díky affiliate marketingu. Dá se přečíst za večer a získáte z ní slušný přehled o tom, jaké kroky vás čekají, pokud budete chtít program spustit. Nebo se můžete přihlásit do kurzu Affiliate Academy, kde bezplatně dostanete tři videa a následně se můžete rozhodnout, jestli si kurz s cenou pod 4 000,- Kč zaplatíte. Za přečtení stojí i článek Jak spustit vlastní affiliate program na Mladém podnikateli.

300x300-1424073351.gif

About the Author: Zdeněk Dvořák

Spravoval jsem 3 roky úspěšný affiliate program MT-Nábytek a MT-Nábytok. Aktuálně řídím affiliate program Alkohol.cz. Učím se za pochodu a dělím se o postřehy na tomto blogu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *