Jak sledovat traffic od affiliate partnerů?

Aktuálně v našem programu řešíme, jak pohodlně sledovat návštěvnost od affiliate partnerů. Cest se nabízí několik a rád bych se s vámi o ně podělil.

Využití utm parametrů

Značkování adres parametry se přímo nabízí. Slabina tohoto řešení? Musíte přinutit partnery, aby používali pouze značené odkazy. To vyžaduje mít na to připravený systém. Touto cestou jde třeba affiliate program Martinus.cz. Z pohledu partnera je to ale opruz, tedy minimálně pokud budete chtít značit více, než utm medium.

Mít filtr podle odkazujících domén

Opět relativně snadné řešení. Nevýhodou je, že musíte parametry filtru neustále aktualizovat o adresy partnerských webů. Vždy tedy bude v datech nějaké zpoždění a musíte věnovat čas hledání míst, kde se nachází vaše partnerské odkazy. To také vyžaduje nástroje, jako je třeba Ahrefs.

Zásah programátora do systému

Vývojář vašeho webu může naprogramovat, aby se všechny návštěvy z označených webů přepisovaly na jako medium=affiliate.

Filtr vázaný na request URI

Kdykoliv během návštěvy je pageview označkováno podmínkou (affil parametr vašeho programu v adrese) , tak se vždy přepíše hodnota v  utm medium.

Přepsání v Google Tag Manageru

V GTM lze nastavit přepis všech vstupních stránek, které obsahují affil parametr, na utm medium=affiliate.

Na řešení u nás spolupracujeme s týmem Médio. Jak se sledováním návštěvnosti od affiliate partnerů pracujete vy?

About the Author: Zdeněk Dvořák

Spravoval jsem 3 roky úspěšný affiliate program MT-Nábytek a MT-Nábytok. Aktuálně řídím affiliate program Alkohol.cz. Učím se za pochodu a dělím se o postřehy na tomto blogu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *