Pinterest jde tvrdě proti některým affiliate odkazům

Velmi populární sociální síť Pinterest se včera zaměřila na affiliate odkazy. U nově přidaných pinů bude odstraňovat z URL affiliate parametry, podobně se bude chovat i k přesměrování. Pinterest se jmenovitě zaměřil na sítě RewardStyle a Hello Society.

Pinterest tak podle všeho silně tlačí na své vlastní komerční snahy, jako jsou Promoted Pins. Piny s affiliate odkazy nebudou mazány, jen dojde k úpravě adres. Aktuální krok se asi zaměřuje pouze na uvedené sítě, na nástěnku jsem odkaz z parametrem z Affilboxu dostal a Pinterest jej neodstranil.

Rozšíření Pinterestu u nás není velké, podle údajů Social Sharks z března z 2014 může jít o zhruba 60 tisíc uživatelů, resp. uživatelek, protože ženy obecně na Pinterestu převažují. V minulosti měl přínos i z pohledu SEO, dnes je vhodný jako přímý zdroj návštěvnosti

Zdroj: VentureBeat

About the Author: Zdeněk Dvořák

Spravoval jsem 3 roky úspěšný affiliate program MT-Nábytek a MT-Nábytok. Aktuálně řídím affiliate program Alkohol.cz. Učím se za pochodu a dělím se o postřehy na tomto blogu.

3 Comments

  1. Vskutku zajímavé. Podle mě toto však již hraničí se svoborou projevu. Pokud se Pinterest prezentuje svým uživatelům jako místo, kde mohou uživatelé diskutovat a sdílet, neměl by jim do toho zasahovat. Jinak se jedná o místo s cenzurou, kde můžete psát jen to, co vyhovuje někomu.
    A že jde o affiliate link, to je problém? Tím, že jej odstraní affil ID pouze zapříčiní to, že provizi nedostane partner, který si dal práci produkt představit světu, a o to větší porce zisku zůstane v kapse konečnému prodejci.

    1. Svoboda projevu? Pinterest je privátně vlastněný server a mohou mít pravidla, jaká si zamanou, pokud nejsou protiprávní. V tomto kontextu je zajímavé spíš to, že Pinterest prochází krádeže obrázků, které si nahrává k sobě. Ale protože posílá návštěvníky zpět ve velkých objemech, zatím to nikdo neřeší.

  2. Souhlas, hlavní problém Pinterestu je naprosto brutální rozkrádání autorského obsahu, dokonce ještě řádově horší jak na FB.

    Jinak můžeme vidět zcela shodný trend s FB – vy si vybudujete fanoušky, publikum a komunitu. Správně by to mělo být vlastním obsahem, obvykle je to bohužel cizím, jak už to tak chodí. Nicméně pak najednou se FB nebo Pinterest prostě rozhodnou, že si tak vlastně děláte propagaci a že by z toho mohli vytřískat víc. A pak začnou banovat affil, cenzurovat odkazy, osekávat přirozený dosah, samovolně vám neustále hrabat do nastavení, rušit pro vás výhodné funkce atd… A najednou sociálně nepropagujete, ale tvrdě solíte za reklamu.

    Jak vždy tvrdím, na sociálních sítích máte sdílet ODKAZY na svou práci a propagovat se. Nikoliv budovat na sociálních sítích OBSAH a následně o něj kdykoliv šmahem přijít. Spousta lidí bere sociální sítě jako těžiště svého obchodu, ale vždy je nutné chápat, že vůbec nepodnikáte na vlastním hřišti a nikdy nevíte, jaká pravidla se ze dne na den změní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *