Mohou partneři směrovat PPC reklamy na váš web?

Ptají se vás partneři, zda-li mohou cílit PPC kampaně přímo na váš web? Odpověď záleží podle situace.

PPC sami neděláte

Pokud sami PPC nevyužíváte a nemáte to v plánu, pak můžete PPC povolit. Získáte tak nový kanál a pokud bude partner šikovný a může to fungovat. Určitě si ale domluvte nějaké konvence okolo značení kampaní a domluvte se, jak vyhodnocovat úspěšnost mimo dokončených konverzí, protože partner nemá přístup do vašeho Analytics účtu.

PPC sami využíváte

Jiná situace ale nastane, pokud jste v PPC sami aktivní. Logo Google Adwords A protože PPC není můj obor, zeptal jsem se na to Petry Větrovské, která mi odpověděla následovně:

„Pravidla neřeší affiliate, pravidla řeší double-serving. Zakázáno je, když dva různé účty cílí na tu samou doménu tatáž klíčová slova. Tj. typicky chce inzerovat firma sama, tak by sama měla zakázat svým affil partnerům, aby dělali PPCčka cílená na její doménu (proto to taky často přímo od klienta zakázané je a vyrábí si vlastní weby). Pokud by se o to někdo pokoušel, tak si účty budou vzájemně konkurovat – nedojde k vytapetování placených výsledků vyhledávání, zobrazí se vždy jen jedna reklama. Velmi rychle s tím ale oba PPC systémy zatočí. Sklik udělá to, že duplicitním účtům reklamu zastaví (typicky ponechá nejstarší účet a měl by postupovat podle IČ, které účet platí, čili nezamítnout případně později vzniklý účet samotného klienta). AdWords se může zachovat i tak, že duplicitní účty na pozadí spáruje.“

K tématu jsem našel ještě letitý článek, který zmiňuje různé možnosti, jak toto mohou podvodní partneři obcházet.

  • omezení propagace denní dobou
  • územní zaměření
  • filtrace IP
  • kopírování vašich reklam

Vy byste tedy, pokud s PPC pracujete, v podmínkách jeho využití zakázat. Navíc, pokud pro vás zatím platí první možnost a v budoucnu budete chtít PPC využít i pro sebe, můžete později také přijít o přínosné  partnery.

V praxi si neumím moc představit, že někdo provozuje affiliate program a současně nemá PPC kampaně. U většiny programů se PPC cílené na váš web zakazuje a partneři jej mohou využívat pouze pro získání trafficu pro své vlastní weby (např. podmínky u Amazonu – 7/A).

Facebook Ads

facebook-logoSamostatnou kapitolou jsou reklamy s platbou za kliknutí na Facebooku. Princip cílení je tam jiný, než u AdWords nebo Skliku a nevím o žádném omezení. Nechal jsem si to potvrdit i Davided Lörinzem, který se specializuje na marketing na Facebooku. Affiliate odkazy jsou na Facebooku široce používané a mnoho stránek nebo skupin z nich má zajímavé příjmy.

Jak to máte s nastavením podmínek u těchto kanálů vy?

About the Author: Zdeněk Dvořák

Spravoval jsem 3 roky úspěšný affiliate program MT-Nábytek a MT-Nábytok. Aktuálně řídím affiliate program Alkohol.cz. Učím se za pochodu a dělím se o postřehy na tomto blogu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *